Venäjän zombit

Lasautan zombia pumppuhaulikolla rintaan. Se jatkaa etenemistään pari metriä ja kaatuu sitten. Toivottavasti lopullisesti. Jos niitä ampuu päähän, ne vain jatkavat kulkuaan. Olemme nalkissa pienellä helsinkiläisellä funkkishuoltoasemalla. Zombeja vyöryy huoltoasemaamme kohti kaikkialta, mutta toistaiseksi olemme saaneet pidettyä asemamme.

Kaikki alkoi Venäjän vuoden 2019 Putin-vastaisista mellakoista. Venäläiset olivat saaneet tarpeekseen siitä, että Putin syyti kaikki rahat armeijalle, ja venäläisten elintaso oli romahtanut. Mellakoita oli kaikissa Venäjän suurissa kaupungeissa.

Sitten mellakoitsijat alkoivat muutua Putin-myönteisiksi zombeiksi. Huhuttiin, että Venäjän ortodoksisella kirkolla oli sormensa pelissä, ja suomalaisten iltalehtien lööpit huusivat paljastuksia Venäjän ortodoksisen kirkon salaisesta rituaalikirjasta, jossa oli mm. zombieksimuuttamisrituaali.

Oli miten oli, parissa kuukaudessa Venäjän kansa, aivan korkeinta valtaeliittiä lukuunottamatta oli muuttunut Putinille uskollisiksi epäkuolleiksi. Putin nähtiin epäilyttävän usein poseeraamassa kirkon patriarkkojen kanssa.

Sitten zombit alkoivat ylittää Suomen rajaa. Siellä täällä rajan pinnassa, Suomen puolella, löytyi suomalaisten ruumiita, joiden aivot oltiin syöty. Putin tietysti kielsi rajaloukkaukset ja väitti, että suomalaiset kävivät tulemassa syödyiksi Venäjän puolella. Kukaan ei uskonut Putinia.

Sitten zombit vyöryivät rajan yli joukolla. Niitä tuli miljoonittain, ja aina kun ne kohtasivat suomalaisia, ne tappoivat suomalaiset ja söivät näiden aivot. Suomalaiset olivat voimattomia epäkuolleiden invaasion edessä. Putin tietysti edelleen kielsi zombi-invaasion ja väitti zombeja Kokoomuksen aikaansaannokseksi.

Olemme nyt nalkissa funkkishuoltoasemalla, ja ainoa etu, joka meillä on puolellamme on se, että zombit eivät ole järin fiksuja. Ne kävelevät suoraan kohti meitä, ja niin kauan kuin niukat ammusvarastomme riittävät, saamme pidettyä ne loitolla. Ammusten loppuminen on kuitenkin vain ajan kysymys, ja voi vain toivoa, että jossain on vielä kaltaisiamme suomalaisten pesäkkeitä, jotka pärjäävät paremmin.