Vaimo

''Naimisiin kanssasi!'' hämmästyin.

Sarianna oli noin neljäkymmentäviisivuotias. Hänellä oli hoikka vartalo, mutta siitä huolimatta selkeästi ylä- ja alapuolta kapeampi vyötärö. Mikäli paidan läpi pystyi jotain päättelemään, hänen rintansa olivat jo hiukan laskeutuneet. Hänellä oli musta tukka, joka oltiin leikattu otsatukaksi. Muu osa kampauksesta oli nutturalla.

Olin tutustunut Sariannaan pensionaattimme sosiaalitiloissa. Jaoimme kiinnostuksen runouteen. Keskustellessamme aiheesta olin huomannut hänet hyväksi keskustelijaksi. Hän perusteli mielipiteensä älykkäästi, mutta osasi myös kuunnella. Hän oli erityisen mieltynyt luontoa ja sääilmiöitä kuvaaviin runoihin. Olin joskus yrittänyt virittää keskustelua rakkausrunoista, mutta niitä hän tuntui pitävän äärimmäisen tylsinä. Ja nyt hän halusi naimisiin kanssani.

''Annas kun selitän tämän homman'', Sarianna jatkoi, ''jäin leskeksi vuosi sitten ja perin huomattavan omaisuuden. Nyt veljeni, holhoajani, sijoittelee rahojani aivan vastuuttomasti. Jos tätä menoa jatkuu, olen puilla paljailla vuoden päästä. Naisilla on niin vähän sananvaltaa omaisuutensa suhteen. Jos menisimme naimisiin, sinusta tulisi holhoojani, ja saisin omaisuuteni pois veljeni käsistä.''

''Tietysti vaatisin sinulta lupauksen, että saisin päättää omista rahoistani itse'', Sarianna jatkoi, ''ja lupauksen muutenkin, että saisin mennä ja tulla niinkuin haluan.''

''Ahaa! Olisimme naimisissa lähinnä nimellisesti'', päättelin, ''tarvitsisit minut bulvaaniksi. Mutta mitä minä saisin naimakaupasta?''

''Rahaa en sinulle antaisi'', Sarianna sanoi, ''mutta saisit minulta seksiä aina kun vaan haluaisit.''

Tarjous kieltämättä houkutteli. Kahdenkymmenenviiden vuoden iässäni en ollut vielä ollut naisen kanssa sillä tavoin. Konttorirottana tulin toimeen, mutta en ollut erityisen varakas, ja rikkaat haalivat kaikki naiset haaremeihinsa. Tähän asti minulla ei ollut ollut minkäänlaista mahdollisuutta saada vaimoa. Avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen olin liian kiltti. En voisi koskaan ottaa riskiä, että se paljastuisi ja rakastajattareni tulisi kivitetyksi takiani.

''Mutta miksi juuri minä?'' ihmettelin, ''miksei joku vanhempi.''

''Keskusteluissamme olen vakuuttunut luotettavuudestasi'', Sarianna sanoi, ''jos lupaisit, ettet koskisi omaisuuteeni, voisin luottaa lupaukseesi. Ei nimittäin ole mitään tapaa saada sopimusta juridisesti sitovaksi. Sitä paitsi nautin keskusteluista kanssasi, enkä voisi jatkaa niitä, jos menisin jonkun muun kanssa naimisiin. Ja mitä ikäeroon tulee, kroppani on melko hyvin säilynyt. Minusta olisi sinulle iloa vielä kymmenen-viidentoista vuoden ajan. Vaikka sen jälkeenkin olisimme nimellisesti naimisissa, en aiheuttaisi sinulle riesaa. Elättäisin itseni, ja jos löytäisit jostain toisen vaimon, ei mikään estäisi sinua pitämästä kahta vaimoa.''

''Entä asuntojärjestelyt'', kysyin, ''meitä vaadittaisiin elämään samassa asunnossa.''

''Pensionaattimme alakerrassa on vapautumassa kaksi vierekkäistä huonetta'', Sarianna vastasi, ''niiden välissä on ovi, joten se laskettaisiin juridisesti yhdeksi asunnoksi. Nykyiset asuntomme ovat suunnilleen samankokoisia kuin ne huoneet, joten juuri mikään ei muuttuisi. Minä maksaisin muuttokulut, joten sinulle aiheutuva riesa olisi minimaalinen.''

* * *

Muuttomiehet olivat lähteneet, ja järjestelin tavaroitani uuteen asuntooni. Olimme Sariannan kanssa käyneet aiemmin samana päivänä vahvistamassa avioliittomme maistraatissa.

Sariannan ja minun asuntoja yhdistävään oveen koputettiin. Huusin ''niin'', ja Sarianna astui huoneeseeni pukeutuneena silkkiseen, polvipituiseen kylpytakkiin. Siinä oli kukkakuvioita, tai ei varsinaisesti kukkia, mutta joitan kasvin osia kuitenkin.

''Ajattelin, että haluaisit nyt seksiä'', Sarianna sanoi.

Sarianna käveli luokseni, ja yritin suudella häntä suulle. Sarianna työnsi pääni pois, mutta ohjasi käteni kylpytakkia sitovalle vyölle. Avasin kylputakin.

Sariannan rinnat roikkuivat enemmän kuin nuorten naisten rinnat siinä runkkausmateriaalissa, jota meille yksinäisille miehille kaupitellaan. Rinnat olivat ennemmin lattanat kuin pulleat. Hänen nänninsä ja nännipihansa olivat valtavan kokoiset. Muutoin kroppa oli suhteellisen hyvässä kunnossa, mitään sellaisia uurteita, joita olin vanhemmilla naisilla uimarannalla nähnyt, ei hänen kehossaan ollut.

Yritin puristaa Sariannan rintaa.

Sarianna sanoi: ''Älä yritä kiihottaa minua. Se ei kuitenkaan onnistu. Minussa on jokin vika, en oikeastaan pidä seksistä. Siedän seksin, mutta kroppani hipelöiminen tuntuu minusta äärimmäisen vastenmieliseltä. Haluaistko, että ottaisin sinulta suihin?''

Istuin sängylle, ja vedin housujani alas. Sarianna otti penikseni suuhunsa ja alkoi liikutella päätään ylös alas. Huulten puristus ei ollut yhtä intensiivinen kuin käden puristus runkatessa, mutta tuntemuksissa oli oma viehätyksensä.

Jonkun aikaa jatkettuaan Sarianna otti elimeni pois suustaan ja sanoi: ''Edellinen aviomieheni piti siitä, että häneltä otetaan suihin. Kehitin silloin tekniikan huippuunsa, ja sain hänet tulemaan alta aikayksikön. Itse asiassa vihasimme toisiamme. Hän hipelöi kroppaani, koska tiesi minun vihaavan sitä, ja minä pilasin hänen seksuaalisen nautintonsa saamalla hänet tulemaan minuutissa. Sinuun en käytä samaa tekniikkaa. En edes tiedä, toimisiko se muihin miehiin. Toivon, että avioliitosta huolimatta me kaksi pysymme ystävällisissä väleissä. Annan sinun nauttia seksistä kanssani, kunhan sinä puolestasi hyväksyt sen, että minä en nauti siitä.''

''Pannaanko nyt?'' kysyin.

''Missä asennossa?'' Sarianna vastasi kysymyksellä.

''Siinä, missä olemme kasvokkain, sinä alla'', vastasin.

''Siis lähetyssaarnaajaa'', Sarianna totesi, ''edellisellä miehelläni oli kausi, jolloin hän halusi kokeilla kaikki asennot. Itse asiassa kaikki niistä kahta lukuunottamatta menivät kauheaksi sähläämiseksi. Toimivia olivat lähetyssaarnaaja ja doggy style.''

Sarianna asettui selälleen sängylle ja nosti jalkansa ylös. Heitin housut pois. Kun olin riisumassa paitaani, Sarianna sanoi: ''Anna sen olla, en itse asiassa pidä alastomien vartaloiden katselemisesta.''

Laskeuduin Sariannan päälle, ja hän ohjasi elimeni sisäänsä. Aloin työnnellä hitaasti. Oikea ihminen seksikumppanina oli saanut minut kiihottumaan huomattavasti, enkä halunnut pilata kokemusta liian pikaisella laukeamisella. Sarianna hymyili koko ajan arvoituksellista hymyä. Se oli ystävällinen, joukossa oli hiven rohkaisua ja ehkä häivähdys surumielisyyttä. Hänen lantionsa vastasi työntöihini, mutta hän ei reagoinut minuun millään muulla tavoin.

Jatkoin jonkun aikaa, ja sen jälkeen kysyin: ''Mikä se toinen toimiva asento olikaan?''

''Doggy style'', Sarianna vastasi, ''siinä minä olen kontallani, ja sinä panet minua polvillasi takaapäin.''

''Kokeillaan sitä'', sanoin.

''Annas kun riisun kylpytakin, että näet myös selkäni'', Sarianna sanoi.

Vaihdoimme asentoa, ja työnnyin takaapäin Sariannan karvapehkoon. Sariannan selkä ei eronnut nuorten naisten selistä yhtään mitenkään. Työntelin jonkun aikaa hitaasti, ja saatuani tarpeekseni kiihdytin vauhtia niin, että laukesin Sariannan sisään.

''Menen huoneeseeni kuuntelemaan musiikkia'', Sarianna sanoi pukiessaan kylpytakkia päälleen, ''tahdot todennäköisesti parin tunnin päästä uuden session. Kutsu sitten vain minua rohkeasti. Muista, että sopimuksemme mukaan saat tätä lisää niin usein kuin tahdot. Pidätkö muuten häpykarvoista vai et? Voin ajella pilluni, jos se miellyttää sinua.''

''Karvat kelpaavat ihan hyvin'', vastasin.

Jäin huoneeseeni hiukan hämilläni. Tämä ei ollut ollut sellainen onnen seitsemäs taivas kuin runkkausmateriaalin mukana toimitettavat tarinat väittivät, mutta kyllä kahdestaan puuhastelu aina runkkaamisen voitti.