Taikuri Merkuriuksen taikakauppa

Taikuri Merkuriuksen taikakauppa, osa 1

Taikuri Merkurius istui kaupassaan tiskin takana, kun sisään saapui homssuisen näköinen nainen. Hänellä oli silmä mustana.

''Olen kuullut, että täältä saa apua'', nainen sanoi.

''Minkähänlaisesta ongelmasta on kyse?'' Merkurius kysyi.

''Aviomieheni pahoinpitelee minua humalassa'', nainen sanoi. ''Tehkää jotain, ettei hän joisi.''

''Minulla on jotain juuri teille sopivaa'', Merkurius sanoi.

Merkurius kaivoi tiskin alta laitteen, missä oli muovinen kahva ja sen jatkona pieni, viisisenttinen nyrkkeilyhanska. Merkurius painoi nappia, ja jousi ponnautti hanskaa eteenpäin.

''Suunnatkaa tämä miehenne otsaan, kun hän tulee lyömään teitä'', Merkurius sanoi. ''Miehenne pökertyy pariksi tunniksi, eikä herättyään enää muista olevansa teille vihainen.''

''Kiitos'', nainen sanoi. ''Tämä ratkaisee ongelmani.''

Taikuri Merkuriuksen taikakauppa, osa 2

Taikuri Merkurius istui kaupassaan tiskin takana, kun sisään saapui timmissä kunnossa oleva nuorimies. Mies oli pukeutunut siistiin pukuun.

''Tehkää jotain'', mies sanoi. ''Olen ongelmissa työpaikalla.''

''Yksi sihteereistä on kiinnostunut minusta silleen'', mies vastasi. ''Se on ihan hirvee haahka'', mies jatkoi. ''Ylipainoinen ja vanha, ja sitten sen meikki on aina ihan hirvee sotamaalaus.''

Merkurius kaivoi tiskin alta vyön.

''Käyttäkää tätä'', Merkurius sanoi. ''Aina, kun sihteeri tsekkaa persettäsi, housusi valahtavat paljastaen hiukan persvakoa. Ei kukaan nainen välitä miehestä, jolla persvako vilkkuu.''

''Voi kiitos'', mies sanoi. ''Tämä ratkaisee ongelmani.''

Taikuri Merkuriuksen taikakauppa, osa 3

Taikuri Merkurius istui kaupassaan tiskin takana, kun sisään saapui hippivetimiin pukeutunut, punahiuksinen nuori nainen.

''Auttakaa minua'', nainen sanoi. ''Metrolla matkustaminen on minulle yhtä tuskaa.''

''Aina kun matkustan metrolla, viereeni istuu joku mies, joka levittää jalkansa'', nainen sanoi. ''Sitten minä joudun istumaan puolella istuimella jalat ihan supussa, etten koskettaisi hänen jalkojaan.''

''Minulla on jotain juuri teille'', Merkurius vastasi.

Merkurius otti tiskin alta taskulampun näköisen laitteen.

''Asettakaa tämä metrossa istuinten väliin ja painakaa tätä nappulaa'', Merkurius sanoi. ''Istuinten väliin muodostuu ulottuvuuksienvälinen portti, ja miehen levittelevä jalka ohjautuu neljänteen ulottuvuuteen.''

''Voi kiitos'', nainen vastasi. ''Tämä ratkaisee ongelmani.''

Taikuri Merkuriuksen taikakauppa, osa 4

Taikuri Merkurius istui kaupassaan tiskin takana, kun sisään saapui tummaihoinen noin 15-vuotias poika.

''Auttakaa minua'', poika sanoi. ''Minua kiusataan koulussa.''

''Yksi rinnakkaisluokkalainen poika huutelee minulle'', poika vastasi. ''Hän nimittelee minua lakupekaksi ja mutakuonoksi.''

Merkurius otti tiskin alta purkin jotain salvaa.

''Levittäkää tätä kasvoihinne'', Merkurius sanoi. ''Yksi kerta riittää; vaikutus tällä salvalla on pysyvä. Jos lähellänne on henkilö, joka aikoo nimitellä teitä, kasvonne muuttuvat valkoisiksi, ja nimittelijän omat kasvot mustiksi. Näin nimitellessään teitä mutakuonoksi tai lakupekaksi hän nimittelee itse asiassa itseään.''

''Voi kiitos'', poika sanoi. ''Tämä ratkaisee ongelmani.''

Taikuri Merkuriuksen taikakauppa, osa 5

Taikuri Merkurius istui kaupassaan tiskin takana, kun sisään saapui pilottitakkiin pukeutunut nainen, jolla oli kaulassaan leijonariipus.

''Auttakaa minua'', nainen sanoi. ''Työmatkani ovat yhtä tuskaa.''

''Työpaikkani on Vuosaaressa'', nainen vastasi. ''Siellä notkuu arabimiehiä joka kadunkulmassa. Pelkään, että joku päivä he vielä joukkoraiskaavat minut työmatkallani.''

Merkurius otti tiskin alta naisten pikkuhousut.

''Käyttäkää näitä'', Merkurius sanoi. ''Näitä ei pysty riisumaan jalastanne, jos ei sano tunnussanaa. Tunnussana on 'Suomi suomalaisille!' Bonuksena on se, että jos vahingossa iskette suvakin baarista, hän ei pääse paikkoihinne käsiksi.''

''Voi kiitos'', nainen sanoi. ''Tämä ratkaisee ongelmani.''

Taikuri Merkuriuksen taikakauppa, osa 6

Taikuri Merkurius istui kaupassaan tiskin takana, kun sisään saapui hintelä, silmälasipäinen mies.

''Auttakaa minua'', mies sanoi. ''Riidellessämme vaimoni tulkitsee sanani toisin kuin olin tarkoittanut ne, ja sitten hän loukkaantuu omasta tulkinnastaan.'' Mies jatkoi: ''Luulen, että hän tekee sen tahallaan.''

''Minulla on jotain juuri teille sopivaa'', Merkurius vastasi.

Merkurius otti tiskin alta pienen itämaisen öljylampun.

''Kun painatte tätä nappia, ilmestyy lampunhenki'', Merkurius sanoi. ''Ensin se jäsentää lauseenne kaikkien kieliopin sääntöjen mukaisesti. Sitten se analysoi sanojenne etymologiaa ja merkitystä vaimollenne niin kauan, että vaimonne lopulta huomaa, että hänen on helpompaa tulkita sananne, kuten olette ne tarkoittanut.''

''Kiitos'', mies sanoi. ''Tämä varmasti tepsii.''

Taikuri Merkuriuksen taikakauppa, osa 7

Taikuri Merkurius istui kaupassaan tiskin takana, kun sisään saapui siististi pukeutunut nuori nainen.

''Auttakaa minua'', nainen sanoi. ''Ongelma on vanhempani.''

''He tietävät, että seurustelen'', nainen sanoi, ''mutta he eivät tiedä, että seurustelen naisen kanssa. Nyt he vaativat, että tuon seurustelukumppanini näytille. Jos tuon naisen, he varmasti lähettävät minut eheytysterapiaan.''

Merkurius otti tiskin alta mustan strap-on -dildon.

''Pukekaa tämä naisystävllenne'', Merkurius sanoi, ''niin hän muuttuu sananmukaisesti taikaiskusta miehen näköiseksi. Rintakarvat ja kaikki. Kun taikastarpon riisutaan, hän palaa oikeaan ulkonäköönsä.''

''Voi kiitos'', nainen sanoi. ''Pelastitte meidät pahasta pulasta.''

Taikuri Merkuriuksen taikakauppa, osa 8

Taikuri Merkurius istui kaupassaan tiskin takana, kun sisään saapui siististi pukeutunut nuori mies.

''Auttakaa minua'', mies sanoi. ''Minua pelottaa olla yökerhoissa. Silti kaipaan naisseuraa.''

''No kun niissä yökerhoissa liikkuu kaikenlaisia homoja'', mies sanoi. ''Minua pelottaa, että joku homo alkaa lähentelemään. Itse olen ihan normaali.''

Merkurius otti tiskin alta dödöpurkin.

''Pankaa tätä kainaloonne'', Merkurius sanoi. ''Siinä on vaikuttavia taikahiukkasia, jotka karkoittavat homoja. Bonuksena taikahiukkaset vetävät naisia puoleensa. Ne ovat vähän kuin magneetti. Hylkii yhtä päätä ja vetää puoleen toista.''

''Voi kiitos'', mies sanoi. ''Tämä on varmasti tehokasta.''

Taikuri Merkuriuksen taikakauppa, osa 9

Taikuri Merkurius istui kaupassaan tiskin takana, kun sisään tuli tumma, lukioikäinen tyttö.

''Auttakaa minua'', tyttö sanoi. ''Vanhempani ovat ylitiukkoja.''

''Olemme maahanmuuttajaperhe'', tyttö sanoi, ''eivätkä vanhempani ole omaksuneet suomalaisia arvoja. Käyn lukiota, mutta muuten en saa poistua kodistani enkä erityisesti saa tavata poikaystävääni. Poikaystäväni on koulussa luokallani.''

Merkurius otti tiskin alta yönsinisen viitan.

''Antakaa tämä poikaystävällenne'', Merkurius sanoi. ''Se on näkymättömyysviitta. Näin poikaystävänne voi käydä luonanne kylässä näkymättömänä. Jos hän tulee samalla ovenavauksella kuin sinä tulet koulusta, vanhempasi eivät huomaa mitään.''

''Voi kiitos'', tyttö sanoi. ''Pelastitte suhteemme.''