Ruokakulttuurin rikastuttajat

Kreivi Ortez oli turvapaikanhakijana suomalaisessa vastaanottokeskuksessa. Eräänä iltana hän oli menossa Ngong-heimolaisten huoneeseen katsomaan, mitä siellä tapahtui. Ngongit eivät suostuneet pitämään yllään muuta kuin lannevaatteitaan, mutta Ortez ajatteli, että kukin tyylillään.

Ngong oli alkukantainen heimo, joka eli Sumatran sademetsissä. Muut sumatralaiset vainosivat heitä, joten he olivat tottuneet piileskelemään viidakossa. Ylikansallinen yhtiö oli laittanut vastikään heidän perinteiset asuinsijansa tupakkapelloiksi, joten he olivat menettäneet kotinsa ja olivat alttiita vainolle. Suomalainen avustustyöntekijä oli ottanut viisi Ngong-miestä lentokoneeseensa ja lennättänyt nämä Suomeen turvapaikanhakijoiksi.

Kun Ortez avasi ngongien oven, hän havaitsi huoneen lattialla kuolleen irakilaisen turvapaikanhakijan. Tämän vatsa oli avattu, ja ngongit pistelivät hyvällä ruokahalulla poskeensa irakilaisen sisäelimiä. ''Kannibaaleja'', Ortez ajatteli. Hän antoi kannibaalit ilmi vastaanottokeskuksen henkilökunnalle. Yksi saalistaja oli tarpeeksi yhdelle vastaanottokeskukselle. Henkilökunta saisi päättää, mitä tekisivät ihmisten kanssa, joiden kulttuuriin kuului muiden ihmisten tappaminen ja syöminen.

Yöllä Ortez lähti saalistamaan. Hän muuttui pölypilveksi ja poistui vastaanottokeskuksesta ilmanvaihtokanavan kautta.

Ortez oli alun perin Transylvaniasta. Siellä hänet oli kuitenkin havaittu vampyyriksi, ja niinpä hän oli ollut siellä hengenvaarassa. Hän oli tullut pakolaisena Suomeen. Suomen viranomaiset tiesivät Transylvanialaisten pitävän häntä vampyyrina, eikä hän saanut altistua auringonvalolle, mutta Suomi on oikeusvaltio, eikä Ortezia voitu syyttää ilman pitäviä todisteita.

Ortez jatkoi matkaansa pölypilvenä kylälle. Vastaanottokeskus sijaitsi vain kolmentuhannen asukkaan taajamassa, mutta Ortez löytäisi uhrin. Hän näki naisen, joka oli ulkoiluttamassa puudelia keskellä yötä, joten tällä kertaa Ortezin ei tarvinnut tunkeutua pölypilvenä yhteenkään asuntoon. Ortez muuttui ihmis- tai paremmin sanoen vampyyrihahmoonsa, puri naista kaulaan ja imi veret tämän ruumiista. Nainen kaatui kuollena maahan. Ortez muuttui pölypilveksi ja palasi vastaanotokeskukseen.

Kylällä oli löydetty lähiaikoina useita Ortezin tappamia ruumiita, mutta viranomaiset varoivat syyttämästä turvapaikanhakijoita, ja niin Ortez sai tehdä työnsä rauhassa. Kylällä kohistiin turvapaikanhakijavampyyrista, ja MV-lehti revitteli aiheesta otsikoita, mutta koska asiasta kirjoitettiin MV-lehdessä, mikään sellainen taho, joka olisi ollut uhka Ortezille, ei ottanut juttuja vakavasti. Vihervasemmistolainen valtamedia tietenkin korosti, että vampyyreja ei ole olemassa, ja että turvapaikanhakijoiden yhteydestä murhiin ei ole mitään näyttöä.