Robin Hood

Locksleyn Robin oli elänyt muutaman vuoden joukkioineen Sherwoodin metsässä ja siinä sivussa tehnyt kiusaa Nottinghamin sheriffille. Lähikylissä tarinat hänen vaatimattomasta taistelustaan olivat paisuneet mielettömän kokoisiksi legendoiksi, joissa hänen väitettiin tehneen valtavia urotekoja. Legendoissa häntä kutsuttiin Robin Hoodiksi.

Kerran eräästä kylästä oltiin lähettämässä viljalastia viereiseen kylään. Robin oli kuullut huhuja, että Nottinghamin sheriffi aikoi takavarikoida kuljetuksen kylien välillä. Niinpä Robin asteli lastia lähettämässä olevaan kylään, esittäytyi Robin Hoodiksi ja lupasi joukkioineen suojella lastia matkalla.

''Et ole Robin Hood'', kyläläiset sanoivat Robinin nähtyään. ''Hän on kaksi ja puoli metriä pitkä.''

''Hän osuu jousella maaliin sadan metrin päästä silmät sidottuna'', kyläläiset jatkoivat. ''Hän pystyy liikkumaan nopeammin kuin salama ja muuttumaan näkymättömäksi. Pystytkö sinä mihinkään näistä?''

Robiniin iski identiteettikriisi. Oliko hän sittenkään sama olento kuin Robin Hood? Kyllähän Robin Hood -legendat olivat saaneet alkunsa hänen tekemisistään, mutta ei hän pystynyt mihinkään luetelluista asioista. Pitäisikö hänen pystyä niihin ollakseen Robin Hood? Ehkä hän sitten olikin pelkästään Locksleyn Robin, ja Robin Hood oli pelkkä satuolento.