Rituaali

Pertti oli abiturientti suomalaisessa lukiossa, ja oppilaiden keskuudessa hän oli saanut luuserin maineen. Hän ei ollut luuseri sillä jännittävällä rappioromanttisella tavalla, johon liitetään huumeet ja rock'n'roll, vaan ennemmin sellaisella nahjusmaisella tavalla. Hänellä ei ollutkaan ollut minkäänlaisia mahdollisuuksia saada tyttöystävää.

Naisettomuus vaivasi Perttiä, ja asian korjaamiseksi hän oli keksinyt juonen. Hän oli jättänyt eräälle nettikontaktipalstalle viestin, jonka mukaan hän etsi kumppania saatananpalvontarituaaliin. Pertti oli ateisti, joten oikeasta saatananpalvonnasta ei ollut kyse. Hän toivoi, että joku nainen vastaisi ilmoitukseen. Pertti kehittäisi rituaalin, joka sisältäisi riettaita tansseja alasti, ja toivoi rituaalin johtavan intiimimpään kanssakäymiseen. Pertti olikin saanut vastauksen naiselta nimeltä Jaana, mutta tämä tahtoi ensin tavata julkisella paikalla.

Kun Pertti tapasi Jaanan, Pertti ei olisi uskonut Jaanaa saatananpalvonnasta kiinnostuneeksi. Jaana oli Perttiä kymmenisen vuotta vanhempi, pienikokoinen, tummat hiukset nutturalla, vahvat silmälasit. Habituksen puolesta Jaanan olisi voinut kuvitella kirjastontädiksi. Jaana kertoi, että hänellä oli Saatanalle pyhitetty palvontapaikka asuntonsa kellarissa, joten rituaali voitaisiin järjestää siellä. Pertti suostui, vaikka hänen suunnitelmansa muuttuivatkin siltä osin, että hän ei olisi johtajan asemassa.

* * *

Kun Pertti saapui Jaanan asunnon kellariin, hän havaitsi mustaksi maalatut seinät ja lattian sekä lattiaan punaisella piirretyn suuren pentagrammin. Jaana alkoi riisuutua ja käski Perttiä tekemään samoin. Perttiä jännitti ja innostutti, hänellä ei ollut aavistustakaan, mihin homma johtaisi. Kummankin riisuuduttua Jaana asetti mustat kynttilät pentagrammin kärkiin ja sytytti ne. Perttiä kummastutti, kuinka luontevasti Jaana liikkui alasti. Vaatteiden puuttuminen ei tuntunut vaikuttavan häneen lainkaan.

Jaana vähensi valaistusta ja selitti Pertille rituaalin kulun. He seisoisivat kasvokkain pentagrammin keskustassa, Jaana lausuisi liturgiaa latinaksi, ja Pertti vastaisi jokaiseen Jaanan lauseeseen 'Ave Satani.' Pertti vastasi ymmärtäneensä.

Rituaali kulkikin sovitusti. Jaana lausui latinankielisiä lauseita, joissa usein mainittiin Lucifer tai Satan, ja Pertti vastasi sovitulla repliikillään. Alastoman naisen läheisyys sai Pentin kiihottumaan. Hän ei tiennyt, kuuluiko erektion saaminen asiaan, joten hän joutui pinnistelemään pitääkseen elimensä velttona.

Kun vuorolausumista oli jatkunut varttitunti, Jaana tarttui Pertin olkapäihin ja ohjasi tämän selälleen lattialle. Jaana itse asettui istumaan hajareisin Pertin vatsan päälle. Jaana katsoi ylöspäin ja huusi jotain latinaksi. Näkyi sinertävä valonväläys, ja Pertti näki, kuinka Jaana silmät muuttuivat oransseiksi ja pupillit pitkulaisiksi kuin kissalla. Tämän jälkeen Jaana tarttui tukevalla otteella Pertin päähän ja tappoi tämän vääntämällä niskat nurin.

Rituaali oli täytetty.