Ranskalainen rakastaja

Ystäväni Raisa oli kutsunut minut luokseen. Hänellä oli juhlat, ja juhliin oli tulossa myös Pierre, Raisan ranskalainen tuttava, joka oli naistenmiehen maineessa. Minulla oli pitkä työrupeama takana, ja ajatus ranskalaisesta rakastajasta kiehtoi.

* * *

''Belle femme!'' Pierre sanoi nähdessään minut. ''Kaunis nainen!'' Pierre näytti ihan tv-sarjan Hercule Poirotilta. Lyhyt, pyylevä ja kalju mies, jolla oli huolitellut viikset. Musta puku oli viimeisen päälle särmä. ''Mon amie'', Pierre jatkoi. ''Saanko tarjota sinulle ranskalaista viiniä?''

Hyväksyin Pierren tarjoaman viinilasin ja aloimme juttelemaan. Juttelu koostui pääosin siitä, että Pierre lausui minulle kohteliaisuuksia. Pariisi, lemmen kaupunki, myös vilahteli tämän tästä Pierren puheessa.

Eihän Pierre mikään adonis ollut, mutta hän oli sentään ranskalainen. Niinpä livahdimme pois kesken juhlien ja suuntasimme asunnolleni Kuopion keskustaan.

* * *

Luonani Pierre avasi laukkunsa - se oli musta ja näytti lääkärinlaukulta - ja onki sieltä haisevan paketin. ''Saanko tarjota teille ranskalaista juustoa?''

Suostuin, ja näykimme juustonpaloja Pierren laukusta löytyneen punaviinin kera. Hienot, kypsytetyt juustot haisevat ja maistuvat ihan hikisukilta. Silti hikisukat haisevat ja maistuvat pahalta, ja kypsytetyt juustot haisevat ja maistuvat hyvältä.

''Belle femme'', Pierre sanoi hetken päästä. ''Saanko suudella teitä?'' Ennen kuin ehdin vastata, Pierre sanoi: ''Ranskalaiset antavat ranskalaisia suudelmia'' ja työnsi suunsa vasten suutani. Vastasin suudelmaan, ja kohta kielemme hyväilivät toisiaan. Siirryime makkariin.

Kun olin riisuutumisessa niin pitkällä, että olin saanut rintsikat riisuttua, Pierre sanoi: ''Ah, beaux, kuin kaksi nuorta peuraa. Niinkuin Raamatussa sanotaan: Rintasi ovat kuin kaksi nuorta peuraa, kuin gasellin kaksoset.''

Kuin kaksi nuorta perunaa ennemmin. Ajan kanssa tissini olivat alkaneet roikkumaan kuin perunasäkit.

Riisuin pikkaritkin, ja Pierre sanoi: ''Belle! Kuin kypsä viikuna! Valmis poimittavaksi.''

En tiennyt, voiko tätä pitää kohteliaisuutena. Viittaus kypsyyteen ei ikäiselleni naiselle ole tervetullut.

Pierre oli itsekin vähennellyt vaatteitaan. Hän keikisteli valkoisissa kalsareissaan ja sanoi: ''Herrasmiehen alushousut ovat aina valkoiset.''

Pierre riisui kalsarinsakin, ja hänellä oli jo seisokki. Hän kommentoi: ''Baguette, niinkuin ranskalaiset sanovat. Patonki.''

Patonki ei ollut sellainen pitkä mitä maitokaupoissa näkee, vaan ennemmin sellainen lyhyt, mitä kahviloissa myydään täytettynä. Hänen häpykarvoituksensa oli yhtä huolella vahattu kuin viiksetkin.

Asetuin selälleni sängylle, ja Pierre meni laukulleen. ''Ranskalaisella on aina tarvikkeet mukana'', hän kommentoi. Pierre otti laukustaan höyhenen ja asettui viereeni.

Pierre alkoi hyväillä höyhenellä nännejäni ja jatkoi puhetulvaansa: ''Ranskalaisella on sekä vaimo että rakastajatar. Vaimon kanssa jaetaan elämä, mutta intohimo, passion, se koetaan rakastajattaren kanssa.''

Höyhen kulki pitkin vartaloani: rintojani, reisiäni, vatsaani. Samalla Pierre jutusteli: ''Mon amie, Anna Karenina oli onneton, koska hänellä oli venäläinen rakastaja. Venäläisiltä rakastajilta puuttuu passion, intohimo. Anna Karenina olisi tarvinnut ranskalaisen rakastajan.''

Sitten suutelimme, ja sen jälkeen Pierre työnsi patonkinsa sisälleni. ''Ranskalainen rakastelee hitaasti'', Pierre sanoi. ''Passionne, intohimolla.'' Samalla Pierre työnteli patonkiaan edestakaisin sisälläni. Tahti oli tosiaan hidas.

Työntely jatkui, ja Pierre sanoi. ''Naiset ovat kuin kukkia. Yksi on pitkävartinen, toinen lyhytvartinen. Yksi on terälehdet levällään, toinen taas piilottaa salaisuutensa uumeniinsa. Yhtä kauniita ne ovat silti.''

Pierren patonki kulki yhä uudelleen edestakaisin sisälläni. Tahti oli hidas, mutta Pierren työkalu upposi työntö työnnöltä syvemmälle. Lopulta, pitkän ajan päästä, Pierre tuli.

* * *

''Ranskalainen kuolee monta kertaa'', Pierre sanoi, kun loikoilimme sängyllä panon jälkeen. ''Orgasmi on petite mort, pieni kuolema. Sitten joskus lopulta meille kaikille tulee se iso kuolema.''

Olinpahan ainakin selvinnyt tästä kohtaamisesta hengissä.