Pimperopossa

Pimperopossa työskenteli ilotyttönä Monismanian maassa. Hän oli jakanut niin paljon pimperoa asiakkailleen, että hänen veroprosenttinsa oli kivunnut 102:een. Se tarkoitti sitä, että jos hän ansaitsi sata kruunua, hän joutui maksamaan veroina 102 kruunua.

Monismaniassa oli nimittäin käytössä progressiivinen verotus. Se tarkoitti sitä, että mitä enemmän ansaitsi, sitä suuremman osuuden tuloistaan joutui maksamaan veroina. Lisäksi Monismaniassa oli kiellettyä olla ilotytön työnantaja, sutenööri. Siksi Pimperopossa työskenteli yksityisyrittäjänä ja joutui maksamaan myös työnantajamaksut itse. Kun ansitulovero ja työnantajamaksut laskettiin yhteen, päästiin tuohon 102 prosenttiin.

Pimperopossa ajatteli, ettei hänen kannattanut enää jakaa pimperoa vaan elää sosiaaliturvalla. Monismaniassa oli demarihallitus, joten sosiaaliturva oli hyvissä kantimissa.

Pimperopossaa kuitenkin panetti vietävästi. Niinpä hän päätti ottaa vielä yhden asiakkaan. Asiakas ähkyi ja puhkui Pimperipossan päällä ja antoi lopuksi tälle satasen. Siinä samassa 102 kruunua katosi Pimperopossan pankkitililtä.

Panetus ei kuitenkaan lakannut. Niinpä Pimperopossa päätti ottaa toisen asiakkaan. Asiakas ähisi ja puhisi Pimperopossan päällä aikansa. Satasen saaminen ja 102 kruunun menettäminen toistuivat.

Pimperopossaa panetti edelleen. Hän kuitenkin ymmärsi, että näin ei voinut jatkua. Jos hän käyttäisi asiakkaita himojensa tyydyttämiseen, hän olisi pian vararikossa. Pimperopossa mietti ja mietti, mitä hän tekisi. Sitten hän tajusi, että hänhän voisi jakaa pimperoa ilmaiseksi!

Niinpä Pimperopossa matkusti Kuupasvaaralle. Siellä nimittäin piti majaansa jääkiekkojoukkue Kuupasvaaran Lätkä tai lyhyemmin KuL. Pimperopossa meni joukkueen pukuhuoneeseen ja ilmoitti antavansa koko joukkueelle ihan ilmaiseksi. Niin Pimperopossa sai KuLlia kyllikseen.