Muoto ennen sisältöä

Täällä on ultralyhyttä proosaa, joka on kirjoitettu tiukkoja muotovaatimuksia täyttäen. Muotovaatimuksista huolimatta olen pyrkinyt saamaan tarinoihin myös sisältöä.

Scifiraapaleita
Lisää scifiraapaleita
Raapale on tasan sadan sanan mittainen novelli. Tässä raapaleitani scifin alalta. Mukana on myös tulevaisuustarinoita, joissa keskiössä on yhteiskunnan kehitys.

Fantasiaraapaleita
Lisää fantasiaraapaleita
Raapaleitani fantasian alalta, mukana paljon ideaan "Entä jos tällainen uskonto olisi tosi?" perustuvia raapaleita.

Kauhuraapaleita
Lisää kauhuraapaleita
Raapaleitani yliluonnollisen kauhun alalta.

Mainstream-raapaleita
Lisää mainstream-raapaleita
Raapale määritellään tasan sadan sanan mittaiseksi novelliksi. Toisinaan määritelmään lisätään vielä se, että sen pitää olla scifiä, fantasiaa tai kauhua. Nämä raapaleet ovat tasan sadan sanan mittaisia, mutta sijoittuvat ihan tavalliseen arkitodellisuuteen ilman spekulatiivisia elementtejä.

Ydinperhe
Sarja raapaleita, jotka käsittelevät ydinvoiman riskejä hauskalla tavalla.

Raapaleväritrilogia
Kolme scifiraapaletta, jotka muodostavat trilogian.

Skinnyköitä
Skinnykkä on Oulun scifi-seura Polariksen raapaleesta edelleenkehittelemä novellityyppi. Skinnykkä on otsikoineen korkeintaan 160 merkkiä pitkä, ja näin lähetettävissä tekstiviestinä.

Terapiakirjoittamista
Nämä tarinat olen kirjoittanut mielenterveyskuntoutujille suunnatussa luovan kirjoittamisen ryhmässä. Aikaa kunkin tarinan ideoimiseen ja kirjoittamiseen on ollut puolisen tuntia.