Luonnonlapset

William Smith oli kyllästynyt länsimaiseen sivilisaatioon. Vieraantuminen luonnosta, jäykät hierarkiset valtarakenteet, luonnon tuhoaminen, hän ei enää halunnut asua sellaisessa yhteiskunnassa.

William oli löytänyt kartasta länsimaille tuntemattoman pläntin Amazonin viidakosta. Hän etsisi pläntiltä alkuasukasheimon ja muuttaisi sen keskuuteen. Hän eläisi luonnonmukaista elämää egalitaarisessa yhteisössä.

* * *

William oli matkustanut löytämänsä tuntemattoman pläntin reunalle, sivistyksen viimeiseen linnoitukseen. Hän yritti löytää itselleen oppaan ja kantajia viemään itsensä syvemmälle viidakkoon, mutta kaikki potentiaaliset oppaat ja kantajat kieltäytyivät. Ikään kuin he olisivat pelänneet jotain.

William ei lannistunut. Hän menisi viidakkoon omin voimin. Hän joutuisi jättämään taakseen suurimman osan tarvikkeistaan ja kantamaan pelkästään selkäreppua, jossa olisi aivan välttämättömin.

* * *

William eteni kuvankauniissa viidakossa. Kaikkialla ympärillä oli vihreää, ja valtavat kukat kukkivat punaisina, keltaisina, sinisinä. William kuunteli lintujen laulua. Valtavan lehden suojassa käärme nieli parhaillaan pyydystämäänsä sammakkoa, mutta William ei huomannut sitä.

Yhtäkkiä William käveli ansaan. Lehtien alta singahti verkko ja vangitsi Williamin parin metrin korkeuteen. Verkko oli tehty sataprosenttisesti luonnonmateriaaleista, ja käsityötaito, jolla se oli luotu, oli hioutunut vuosituhansien aikana.

Jonkun ajan päästä kaksi pelkkiin lannevaatteisiin pukeutunutta miestä tuli kokemaan ansaansa. William oli löytänyt etsimänsä alkuasukkaat. Alkuasukkaat ottivat Williamin alas ja laskivat veret tämän ruumiista katkaisemalla Williamin kaulavaltimon kiviveitsellä. He kantoivat Williamin ruumiin kyläänsä.

Kylässä Williamin ruumis nyljettiin kiviveitsillä ja liha eroteltiin luista ja sisäelimistä. Liha pilkottiin ja se tarjoiltiin syötäväksi heimolaisille paistamattomana. Egalitarismin periaatteiden mukaisesti jokainen heimolainen sai syötäväksi palan Williamia.