Kommunistinmetsästäjä

Elettiin 1950-lukua. Chuck Smith oli FBI:n agentti, jonka tehtävänä oli paljastaa viihteen parissa työskenteleviä kommunisteja. Nämä kommunistit olivat erityisen vaarallisia, koska heillä oli mahdollisuus ujuttaa kommunistisia piiloviestejä taiteeseensa, ja näin muokata yleisöään otolliseksi maaperäksi tuolle turmiolliselle aatteelle.

Smith oli kiinnittänyt huomionsa laulaja-lauluntekijä Will Percyyn. Percy julkaisi rakkauslauluja, joissa ei ollut mitään kommunismiin viittaavaa, mutta hänen äänensä oli niin karismaattinen, että kommunistin käsissä se olisi vaarallinen ase. Naiset kyynelehtivät ja pyörtyivät kuunnellessaan hänen levyjään.

Smith olikin selvittänyt, että joka viikon perjantai Percy vieraili eräässä hylätyssä satamarakennuksessa, ja tarkkailemalla rakennusta Smith sai selville, että eräs ammattiyhdistysaktiivi vieraili siellä myös. Siinä oli tarpeeksi syytä kotietsinnälle.

Kun Smith oli kolunnut Percyn kämpän läpi, erään lampunvalaisimen sisältä löytyi epäilyttävä laulunsanoitus.

Työläiset, yhtykää!
Aikanne on tullut.
Oikeuksistanne taistelkaa.
Älkää raatako kuin hullut.

Näin sanoitus alkoi. Kun Smith luki sanoituksen, hänen mielessään kävi ajatus, että ehkä kommunistinen yhteiskunta sittenkin olisi hyvä idea. Smithin koulittu mieli hylkäsi kuitenkin ajatuksen nopeasti, ja pidätettäessä Percy sanoi vain: ''Minun työni on tehty.''

* * *

Smith mustasi Percyn maineen lopullisesti niin, ettei kukaan enää tarjonnut Percylle keikkoja tai levytyssopimuksia. Vähän tämän tapauksen jälkeen Smithistä alkoi kuitenkin tuntua, kuin kommunismin aalto olisi pyyhkäissyt yli Amerikan. Tämän tästä löytyi kommunistisoluja, ei vain viihdetaitilijoiden kekuudesta, vaan myös ihan tavallisten, työtä tekevien amerikkalaisten keskuudesta. Kaikissa tapauksissa tarina oli sama: Henkilö oli saanut postissa äänilevyn, jolla oli ollut Työläiset yhtykää-laulu Percyn esittämänä. Sanoitus ja Percyn ääni olivat olleet niin vetovoimaisia, että ne olivat houkutelleet kuulijan kommunistiksi!