Joulun taikaa

Joe Lupucci oli valmistanut gangsterijoukkionsa kanssa väijytyksen. Kun reki tuli kohdalle, he pysäyttivät sen.

''Kaikki nuket tänne ja heti'', Joe heilutti konepistooliaan.

''No mikäs nyt tuli'', Joulupukki ihmetteli.

''Kun minä en saanut pienenä nukkeja, niin varmistan, ettei kukaan muukaan saa.''

''Ainahan minä annoin sinulle sen, mitä olit toivonut.''

''Pyssyjä!! Minä sain vain pyssyjä, vaikka olisin halunnut nukkea.''

''Tontut kertoivat, että halusit pyssyjä, joten minä annoin niitä. Nukenko sinä olisit halunnut'', Joulupukki ihmetteli.

''Niin. Kuolinvuoteellaan isäni paljasti, että hän oli lahjonut meillä tarkkailevan tontun kertomaan sinulle, että minä haluan pyssyjä.''

''Jaahas, kukahan se tonttu mahtoi olla?'' Joulupukki muisteli.

Kirjuritonttu Tarkkaavainen katsoi suuresta kirjastaan ja sanoi: ''Se oli tonttu Töttörö. Viimeisten tietojen mukaan hän on lopettanut joulutonttuna ja viettää leveää elämää Karibialla.''

''Ai niin'', Joulupukki muisti. ''Kun hän lopetti, luulimme hänen olleen Pakkasukon leivissä. Mutta kuules, Joe. Jos minä saan viedä nämä nuket oikeille saajilleen, saat minulta ensi vuonna oikein hienon nuken. Pistän oikein tonttu Taitavan tekemään sitä. Hän on paras nukentekijämme.''

''Voi, saanko minä Joulupukilta nuken'', Joe Lupucci haltioitui.

''Mutta Joe, minulla olisi muutakin asiaa'', Joulupukki sanoi. ''Kun Microsoft ei oikein tykkää siitä, että tontut kopioivat pajassani Windowseja joululahjatietokoneisiin, niin voisitko sinä lainata minulle lakimiestäsi? Siitä saattaa tulla isompikin juttu.''