Helvetin enkelit

Teuvo tunsi nenässään rikinkatkun, ja savupilvi ilmestyi huoneeseen. Savupilvestä astui esiin Lucifer.

Aikoinaan Teuvo oli kyllästynyt koodiapinan työhönsä. Hän oli tehnyt sopimuksen paholaisen kanssa, ja sen johdosta hän olikin rikastunut, jättänyt työnsä ja ostanut kartanon syrjäseudulta. Vastineesta puhuttaessa paholainen oli vain sanonut, että Teuvo jäisi palveluksen velkaa.

Nyt Lucifer oli saapunut vaatimaan omaansa. Lucifer ojensi Teuvolle mustitikun ja sanoi:

''Tikulla on virus, joka verkkoon levitessään alkaa lähettämään kaikille netinkäyttäjille saatanallista spämmiä. Yksikään spämmifiltteri ei suojaa siltä. Sinun tehtäväsi on vain levittää virusta internetissä.''

Spämmäys soti Teuvon omaatuntoa vastaan enemmän kuin mikään muu, paitsi ehkä keskustelupalstoilla trollaaminen. Kun Teuvo yritti sanoa Luciferille vastaan, tämä sanoi vain:

''Meillä on kyllä keinomme saada sinut tottelemaan.''

Lucifer katosi savupilveen, ja Teuvo pyöritteli muistitikkua kädessään. Ei, hänen omatuntonsa ei sallisi spämmiviruksen levittämistä. Teuvo työnsi tikun kirjoituspöytänsä laatikkoon ja päätti unohtaa koko homman.

* * *

Illalla, kun oli pimentynyt, alkoi ukkosmyrsky. Taivas jyrisi ja salamat välkkyivät. Kun Teuvo meni katsomaan showta ikkunasta, hän näki, kuinka salamat alkoivat muodostaa ikään kuin tietä alas taivaalta. Reitti rakentui, ja Teuvo havaitsi sen päättyvän hänen omalle pihalleen.

Ukkosenjyrinän seasta alkoi kuulua vaimea moottorinpärinä. Pärinä voimistui vähitellen, ja Teuvo näki jotain laskeutuvan taivaalta kohti hänen pihaansa.

Reittiä pitkin ajoi Teuvon pihaan kymmenkunta moottoripyörää. Niiden kuskit olivat punaisia, suippokorvaisia, mulkosilmäisiä, ja kuskeilla oli punaiset lepakonsiivet. Kuskit olivat alasti lukuunottamatta mustia nahkaliivejä, ja liivien selässä luki 'Helvetin enkelit'.

Ensitöikseen helvetin enkelit ajoivat Teuvon pihalla kumoon kaikki istutukset. Sen jälkeen ne alkoivat ottamaan pihalla kiihdytyskilpailuja, keulimaan ja ajamaan nurmikkoon moottoripyörien takarenkaiden piirtämiä tiukkoja ympyröitä. Moottoripyöristä kantautui Teuvon asuntoon helvetillinen pärinä.

Koko yön helvetin enkelit jatkoivat kisailuaan, eikä Teuvo saanut koko yönä nukutuksi pärinältä yhtään. Aamun tullen helvetin enkelit palasivat näkymätöntä tietä pitkin taivaalle.

* * *

Sama toistui joka yö. Helvetin enkelit päristelivät Teuvon pihalla yöt läpeensä, ja Teuvo kärsi helvetillisestä univajeesta. Teuvo yritti paikata univajetta nukkumalla päivällä, mutta heti kun hän oli mennyt pitkälleen, moottoreiden pärinä alkoi soida hänen korvissaan, eikä nukkumisesta tullut mitään.

Parin viikon päästä Teuvo totesi, että näin ei voi jatkua. Hän suostuisi tekemään Luciferin antaman tehtävän. Teuvo otti muistitikun pöytälaatikostaan, ja vapisevin käsin hän avasi tietokoneensa. Väsymyksen vallassa hän tuskin muisti salasanaansa. Kun Teuvo yritti ladata virusta verkkon, hän havaitsi, että univajeeltaan hän ei enää muistanut, kuinka se tehdään!