Hedelmällisyysrituaali

Erään suomalaisen pikkukaupungin keskustan aivan tavallisen kaupparakennuksen takapihalla oli ovi, jonka taakse vain valitut pääsivät. Ovi johti rakennuksen kellaritiloihin.

Sinä iltana, josta tarinamme kertoo, ovesta oli tullut sisään satakunta ihmistä. Toisin kuin vihkiytymättömät voisivat kuvitella, nuo ihmiset eivät seisoneet kolkossa kellarissa putkien ympäröiminä, vaan kellari oli sisustettu temppeliksi.

Temppelin seinät olivat punaiset, ja niihin oltiin kirjailtu kullanvärisiä hieroglyfejä. Katossa oli jadenväristä, kalpeaa valoa antavia lamppuja, ja lattia oli epäsäännöllisen muotoisista puunpaloista koostuvaa parkettia. Kulmat, joissa parketinpalat limittyivät toisiinsa vaikuttivat vierailta, ikään kuin ne olisivat toisen ulottuvuuden olentojen geometriasta.

Temppelin etuosa oli korotettu muusta temppelistä eräänlaiseksi näyttämöksi, ja siellä oli kultainen, vierain ornamentein koristeltu alttari sekä suuri, eebenpuinen vuohipatsas.

Temppeliin kokoontuneet ihmiset vaikuttivat ulospäin aivan tavallisilta suomalaisilta. Joukossa oli niin miehiä kuin naisiakin, niin nuoria kuin vanhojakin, niin rumia kuin kauniitakin. Korotetussa etuosassa seisoi kaksi pappia. Heillä oli korkeat hiippahatut, jotka oli tehty kultalangasta ja punaiset kaavut, joissa oli kullanvärisiä ornamenttikirjailuja.

''Iä! Shub Niggurath'', toinen papeista avasi rituaalin.

''Iä! Iä!'' yleisö vastasi.

''Iä, Shub Niggurath'', toinen pappi messusi. ''Ylistetty olkoon musta vuohi, jolla on tuhat jälkeläistä.''

Toinen pappi jatkoi: ''Shub Niggurath astuu onyxvaltaistuimeltaan keskellemme jakamaan meille siunaustaan.''

''Iä! Shub Niggurath'', yleisö huusi.

''Ylistetty olkoon Shub Niggurath, joka saapuu seitsemänneltä planeetalta'', papit messusivat. ''Kunnioitettu olkoon musta vuohi, joka saapuu keskellemme.''

''Kunnioitetut olkoot hänen tuhat jälkeläistään'', yleisö vastasi.

''Tervetuloa uskolliset palvelemaan Shub Niggurathia'', toinen pappi sanoi. ''Tänä iltana kuulemme myös raportin projektimme etenemisestä.''

''Ylistetty olkoon Shub Niggurath'', yleisö messusi. ''Ylistetty olkoon projekti, jonka hän on meille antanut.''

Tämän jälkeen lavalle nousi kymmenen lasta mustissa kaavuissa, iältään noin seitsemästä viiteentoista vuoteen.

''Olen Jari'', noin viisitoistavuotias lapsi esittäytyi. ''Keskiarvoni koulussa on 9,3. Vahvimmat aineeni ovat matematiikka ja liikunta.''

''Ylistetty olkoon Shub Niggurath'', yleisö messusi.

''Olen Taina'', noin kymmenvuotias tyttö esittäytyi. ''Keskiarvoni koulussa on 9,1. Vahvin aineeni on äidinkieli.''

''Ylistetty olkoon Shub Niggurath'', yleisö vastasi.

Tämän jälkeen muut lapset esittäytyivät samaan tapaan, kaikkien koulukeskiarvot olivat yli ysin.

Esittäytymisten jälkeen yleisö lausui: ''Ylistetty olkoon Shub Niggurath, kun hän antaa meille noin lahjakkaita lapsia. Ylistetty olkoon projekti.''

Lapset poistuivat lavalta, ja lavalle saapui mies ja nainen. Kummallakaan ei ollut yllään mitään muuta kuin päähän sidotut vuohensarvet ja vuohenkarvaiset säärystimet. He aloittivat lavalla villin tanssin, jonka aikana he vääntelivät kehojaan luonnottomiin asentoihin. Yleisö taputti rytmiä tanssille.

Vähitellen rytmi kiihtyi, ja tanssijoiden eleet muuttuivat yhä säädyttömämmiksi. Lopulta mies nosti naisen selälleen kultaiselle alttarille ja nousi tämän päälle. He aloittivat sukupuoliyhdynnän. Yleisö taputti yhdynnälle tahtia. Rytmi kiihtyi ja kiihtyi. Lopulta yhdyntä saatiin päätökseen, ja mies ja nainen laskeutuivat alttarilta.

''Ylistetty olkoon lapsi, joka saa alkunsa Shub Niggurathin palvontamenoissa'', papit messusivat. ''Ylistetty olkoon Shub Niggurath, joka takaa hedelmällisyyden.''

''Iä! Shub Niggurath'', yleisö vastasi.

''Ylistetty olkoon projekti'', papit messusivat.

Tämän jälkeen kaikki temppelissäolijat yhtyivät kiihkeätempoiseen lauluun. Laulun sävelkulut kuulostivat kakofonialta ihmisten korvaan, mutta satunnainen kuulija olisi varmasti päätynyt käsitykseen, että sävelkulut oli laadittu silmälläpitäen jonkun epäinhimillisen olion kauneudentajua. Laulun sanat olivat tunnistamatonta kieltä, ja inhimillisten äänteiden joukossa laulajat päästelivät click-ääniä, särinää ja muita ääniä, joita inhimillisten äänijänteiden ei olisi uskonut pystyvän päästämään.

Laulun jälkeen lemmenpari poistui lavalta, ja mustakaapuiset lapset palasivat lavalle.

Toinen papeista sanoi: ''Nyt kuulemme, kuinka lapset ovat edenneet psykologisissa harjoituksissaan.''

Lapsista aiemmin Jariksi esittäytynyt sanoi: ''Valitsin luokaltamme heikon yksilön ja aloin levittää hänestä huhuja. Olen saanut koko luokkamme kääntymään tätä heikkoa yksilöä vastaan. Minusta tulee isona pörssiyhtiön toimitusjohtaja.''

Aiemmin Tainaksi esittäytynyt sanoi: ''Olen parin kaverini kanssa saanut kehitettyä maineen luokkamme koviksina. Pidämme huolen siitä, että leikeissä nössöt eivät saa suunvuoroa. Minusta tulee isona lakinainen.''

Muutkin lapset esittivät koulusaavutuksiaan henkisen väkivallan alalla ja kertoivat, millaisiin yhteiskunnallisiin johtotehtäviin he isoina tähtäsivät.

''Ylistetty olkoon Musta Vuohi, jolta lapsemme oppivat ihmissuhdetaitoja'', papit messusivat, kun lapset olivat saaneet sanottua sanottavansa.

''Ylistetty metsän musta vuohi, jolla on tuhat jälkeläistä'', yleisö vastasi.

''Ylistetty olkoon projekti'', papit huusivat.

Lapset poistuivat lavalta, ja papit työnsivät lavalle X:n muotoisen puisen telineen, johon oltiin sidottu alaston mies X-asentoon. Papit asettivat telineen miehineen eebenpuisen vuohipatsaan viereen ja ottivat alttarilta hopeisen, käyrän veitsen.

Toinen papeista piti veistä kaksin käsin päänsä yläpuolella.

''Shub Niggurath, hyväksy uhrimme'', papit messusivat.

''Shub Niggurath, me tarjoamme'', yleisö vastasi.

Pappi leikkasi veitsellä sidotun miehen peniksen irti ja heitti irtileikatun peniksen alttarille. Sidotun miehen jalkovälistä suihkusi verta vuohipatsaan päälle.

''Iä! Shub Niggurath'', yleisö huusi yhä uudestaan ja uudestaan.

Parin minuutin jälkeen veistä pidellyt pappi viimeisteli uhrauksen viiltämällä uhrinsa kurkun auki.

''Shub Niggurath, kuule palvelijoitasi ja anna lastemme kasvaa vahvoiksi ja älykkäiksi'', papit ja yleisö messusivat yhteen ääneen.

''Iä! Shub Niggurath'', Papit huusivat.

''Metsän musta vuohi, jolla on tuhat jälkeläistä'', yleisö vastasi.

''Lopuksi kuulemme kaksi Shub Niggurathin palvelijoiden kertomusta ja saamme niistä tietoa, kuinka projektimme etenee'', toinen papeista sanoi.

Lavalle nousi vaaleatukkainen, jakkupukuinen nainen ja alkoi kertoa: ''Kun olimme mieheni kanssa päässeet kotiin viime viikon palvontamenoista, hän käänsi minut selin itseensä ja veti housuni nilkkoihin. Sitten hän otti minut takaapäin. Kun hänen siemenensä pulppusi sisälleni, tunsin jotain erikoista tapahtuvan. Shub Niggurathin voimasta olen nyt tiinenä ja vien projektiamme osaltamme eteenpäin.''

''Ylistetty olkoon Musta Vuohi, jolta saamme hedelmällisyyden'', yleisö messusi.

Nainen poistui lavalta, ja hänen tilalleen nousi parikymppinen nuorukainen: ''Kaksikymmentäkaksi vuotta sitten sain alkuni Shub Niggurathin palvontamenoissa, ja hän teki minusta vahvan ja älykkään. Olen nyt opiskelemassa tuotantotaloutta Teknillisessä Korkeakoulussa. Opinnot ovat sujuneet loistavasti, ja tähtään johtotehtäviin teknologiateollisuudessa. Olen projektin ensimmäinen hedelmä. Olen ensimmäinen Shub Niggurathin siunaama lapsi, joka saa johtavan aseman yhteiskunnassa. Kuten olemme täälläkin nähneet, jälkeeni tulee muita, ja projektimme miehittää yhteiskunnan johtopaikat Shub Niggurathin siunaamilla lapsilla on hyvässä käynnissä.''

''Ylistetty olkoon Musta Vuohi, joka takaa hedelmällisyyden'', yleisö messusi. ''Ylistettyjä olkoot lapsemme, joiden on tulevaisuus.''

Yleisö ratkesi vielä ''Iä! Iä!'' -huutoihin, ja huudettuaan muutaman minuutin porukka alkoi poistua temppelistä.